Rototec » Stor annonskampanj för geoenergi i Dagens Industri

Stor annonskampanj för geoenergi i Dagens Industri

Nu går Rototec ut i en stor annonskampanj med tre annonser i Dagens Industri för att visa hur geoenergi kan öka lönsamhet, minska kostnader och minska kundernas energiberoende. Samtidigt går vi ut med annonser i sociala medier som visar hur mycket energi som kan sparas med geoenergi.

Så här lyder annonstexterna:

Vad har Sveriges största dagstidning, ett norrländskt sjukhus och förskolan Kotten gemensamt?

Svaret är att alla har valt geoenergi för uppvärmning och kyla till sina fastigheter. Det innebär att de har minskat sitt energiberoende, sänkt sina energikostnader och samtidigt gjort en insats för miljön.

Lönsamheten då? Som ett bra exempel kan vi säga att DN-skrapans fastighetsägare har fått 12% avkastning på investeringen.

Välj Europas största och mest erfarna leverantör av geoenergi du också. Vi skräddarsyr helhetslösningar och tar hand om allt från konsultation till installation.

Gör som Brf Vapensmeden – välj geoenergi och få 60 % lägre energikostnader

Låt Europas största och mest erfarna leverantör av geoenergi sänka bostadsrättsföreningens energikostnader. Vi skräddarsyr helhetslösningar och tar hand om allt från konsultation till installation. Läs mer på rototec.se/geoenergi.

I kampanjen kan du också läsa om Norrlands universitetssjukhus:

Vad har Norrlands universitetssjukhus, Sveriges största dagstidning och förskolan Kotten gemensamt?

De har valt geoenergi för uppvärmning och kyla till sina fastigheter. Det innebär att de har minskat sitt energiberoende, gjort en insats för miljön och samtidigt sänkt sina energikostnader.

Till exempel sparar Norrlands universitetssjukhus 4,3 miljoner kronor varje år tack vare geoenergin.

Välj Europas största och mest erfarna leverantör av geoenergi du också. Vi skräddarsyr helhetslösningar och tar hand om allt från konsultation till installation. Läs mer på rototec.se/geoenergi.